Dragi delodajalec…

Če me na zaposlitvenem razgovoru* že vprašaš ali imam že otroke (ne), takoj za tem pa ali jih imam namen imeti (mogoče) in nato pokomentiraš mojo starost, češ, koliko sem že stara… Sklepam, da te moti izostanek od dela. Potem bi me morda moral povprašati kaj tudi glede mojih kroničnih bolezni. Ali pa morebiti kakšno je moje povprečno število bolniških dni na leto. Nisva predelala niti moje prekomerne teže, stanje, ki lahko že čez nekaj let spravi moje srce na kolena. Ali pa se razvije v sladkorno. Pravzaprav bi morala podebatirati tudi o družinskih boleznih in o tem kakšni so moji kazalci za razvoj kritičnih bolezni: ali jemljem droge, kadim, pijem alkohol, zdravo jem, se rekreiram in podobno. Nisva se dotaknila mojih športov; če dobro padem pri gorskem kolesarjenju me lahko par mesecev ni na delo.
Mogoče naslednjič navržem če želijo vedeti še mojo politično, spolno in kakšno drugo usmeritev. Ne, če se mi zopet dogodi, da mi zastavijo tako vprašanje (za katerega vem, da je prepovedano) bom uperila pogled v mizo, potem pa si čez nekaj trenutkov nadela najbolj otožni obraz ki ga premorem, pogledala človeka nazaj v oči in zahlipala, da jih ne morem imeti (kar je morda res, se pa na tej točki opravičujem vsem, ki to zagotovo veste in sočustvujem z vami). Gre za to, da je to lahko zelo občutljivo vprašanje. Kaj pa če je ženska, ki sedi pred tabo že n-tič splavila?
Če človek dobro dela si lahko vesel, da po enem letu pride nazaj. Tukaj namenoma ne uporabljam ženskega spola, ker dopust za varstvo in nego otroka izkoristi lahko tudi oče. Ja, prvih 105 dni res koristi mati (izjemoma tudi oče), ostalih 260 pa lahko koristi katerikoli od staršev. Podatki iz 2012 kažejo, da se je za to opcijo odločilo 1.517 očetov, ne pa tudi za koliko dni (vir: diplomsko delo Oče na dopustu za nego in varstvo otroka – Jasmina Čagran, toplo priporočam v branje). Število rojenih v 2012 je bilo 21.938, kar pomeni, da je dopust koristilo slabih 7% očetov (vir: Statistični urad Slovenije). Če bi se za ta dopust odločalo več moških morda potem ne bi bilo več takih kočljivih situacij. Ker starševski dopust je nekaj najhujšega, kar se delodajalcu lahko dogodi. Pustimo to, da ti zjutraj zaposleni pride in reče: čao, odpoved dajem. Ali pa, boh-ne-daj, zaposlenega zjutraj ni v službo in čez dan dobiš sporočilo, da ga tudi nikoli več ne bo.

*Razpisano delo je bilo za nadomeščanje porodniške.

Oddajte komentar

