Prostovoljenje

Imam nekaj malega izkušenj s prostovoljstvom, žal so te zadnja leta na našem ozemlju rahlo negativne. Od tega, da mi na ponudbo sploh niso odgovorili, do tega da so me že uvedli, potem pa nikoli pozvali, da pridem (niti obrazložili, da me ne potrebujejo ali zakaj me ne želijo). Zdi se, da se ljudje in organizacije pomoči otepajo. V Sloveniji pri ponudbi prostovoljskih del manjka resnosti in strukturiranosti. Ljudje, ki povprašujejo po pomoči v povprečju za projekt nimajo izdelanega načrta in konkretnih navodil. Organizacija je pretežno podpovprečna, tako časovno kot opravilno. Tujina ima področje veliko bolje urejeno. Povečini gre za izmenjavo pomoč – znanje, med tem ko je prostovoljstvo pri nas prevečkrat potihem definirano kot zastonj delo. Kar pa to ni.

Naj omenim odlično izkušnjo lanskega poletja – tabor na Islandiji. Preko Voluntariata sem se povezala z organizacijo v Reykjaviku in svoj poletni dopust izkoristila za sajenje dreves. Vsakemu bi privoščila tako doživetje v drugi državi in naravi, ko si povezan v ekipo, ki ima skupen cilj ter vsak dan točno določene delovne naloge. Tudi letos si bom privoščila podobne počitnice, tokrat v Nemčiji, kjer bom skrbela za živali. To priložnost sem našla preko portala Workaway, katerega so mi priporočili znanci, ki jim je prostovoljstvo v tujini že redna praksa. Podoben je tudi HelpX. Na oba se je potrebno registrirati in poravnati 23/20 EUR, da lahko v obdobju dveh let komuniciraš s ponudniki. Menim, da se splača, med drugim tudi zaradi tega ker uporabniki lahko puščajo komentarje in ocene ponudnikov/povpraševalcev. Tako lahko bolje predvidiš v kaj se spuščaš.

Če mi še kdo kdaj navrže, da prostovoljcev pri nas ni dovolj lahko to negiram z utemeljitvijo. Za to premalo zmotiviramo otroke in jim ne damo vedeti kakšno korist imajo lahko od tega. V mladosti bi moralo biti sodelovanje v prostovoljstvu nujno. Zaradi širjenja obzorij, strpnosti, pomoči, spoštovanja okolja in sočloveka, odnosa do dela in še mnogo česa. Morda kdo celo v tem najde svoje poslanstvo.

Vsekakor moramo čimprej spremeniti odnos do prostovoljskega dela; tako ponudniki kot povpraševalci.

Leave a Reply

