Odstranjevanje tetovaže

Naj že na začetku opozorim, da bo objava precej grafična, saj želim čimbolje opisati postopek. Torej odsvetujem nadaljnje branje tistim z bolj občutljivim želodcem (kri, šivi, itd).

Kar nekaj časa je trajalo, da sem se za to zares odločila. Malo sem prelagala iz stroškovnega vidika, malo pa iz upanja, da se mi telo navadi na alergijo (več o moji težavi najdete v tej objavi). Ne, za odstranjevanje se nisem odločila, ker mi motiv ne bi bil več všeč, ampak zato, ker se mi je pred letom in pol pojavila (kar smo kasneje dognali) alergija na rdeče barvilo.

Na hitro bom povzela razplet od izdelave pa do poletnih mesecev, ko so se začele kazati spremembe.

Stanje dan ali dva po izdelavi (začetek 2011):
 294550_274990669183834_100000187098539_1317730_310283_n
Stanje jeseni 2011, ko sem se oglasila pri dermatologu, ki mi je predpisal mazanje z mazilom Diprosone (na sliki ravno po nanosu):

14122011654
Slika po enomesečni terapiji z mazilom (bolje, a ne zadovoljivo – zima 2011):

26012012790
Obiskala sem drugega dermatologa, ki mi je svetoval injekcije kortikosteroidov (stanje se je v dnevu ali dveh rapidno izboljšalo, potem pa tekom meseca zopet poslabšalo – poletje 2012):

tattoo1

Po dveh takih terapijah je bilo jasno, da to ni način in sem zadevo opustila in se oglasila pri osebni zdravnici. S pomočjo strokovnih mnenj in raziskave na internetu (ja, ja, vem) sem prišla do zaključka, da po vsej verjetnosti ne pride v poštev niti odstranitev z laserjem, saj bi nekaj alergena vseeno ostalo v koži, pač pa le izrez. Osebna zdravnica mi je dala napotnico za Kirurško kliniko, za posvet s kirurgom (čakalna doba 6 mesecev).
Zanimivo, na spletu dobiš bore malo grafičnega materiala na temo izreza tetovaže.

V tem času mi ni dalo miru in sem še naprej raziskovala različne tehnike odstranjevanja. Naletela sem na spletno stran zasebne klinike, kjer so zagotavljali dobre rezultate pri odstranjevanju z laserjem. Napisala sem jim sporočilo in se odločila za posvet.
Zdravnik je najprej razmišljal o tem, da bi vseeno poizkusila z laserjem na manjšem delčku tetovaže in tako videla kakšen bo rezultat. Z njim sem delila še vse izkušnje z dermatologi in “raziskavami”, ki sem jih opravila v tem času. Ogorčen je bil nad dejstvom, da me je dermatolog zdravil s kortikosteroidi (vsak ima  očitno čisto svoje strokovno mnenje), saj naj bi se sedaj zaradi tega naredila brazgotina. Barva je tako ujeta v brazgotini in zaradi tega najbrž odstranjevanje z laserjem ne bo tako uspešno. Ideja o izrezu se mu je zdela bolj zanimiva, tako da sva po daljši debati oba pristala na tem, da se poizkusi z izrezom le rdečega območja (tako bo črna obroba ostala). Naknadno se lahko odločim tudi za lasersko odstranitev črne, če bo slika tekom celjenja postala preveč neugledna.
Za poseg se je odločil takoj, dobila sem lokalno anestezijo  (drugič v enem dnevu, pred dvemi urami sem sedela v zobozdravniškem stolu) in v nekaj minutah je bila polovica izrezana in zašita. Pred injekcijo me je še vprašal, če sem na kaj alergična in sem avtomatično odvrnila da ne. Po nekaj 10 sekundah sem se zahahljala in rekla: “No, sem se spomnila, da sem vseeno na nekaj alergična: rdečo barvo!” Malo za sprostitev ozračja, ne? :)
Presenečena sem bila nad preciznostjo posega, tankostjo niti in nad tem, da je potrebno veliko manj šivov kot sem si predstavljala. Zataknilo se je pri temu, da bi se morala čez 10 dni oglasiti na pregled in odstranitev šivov. Med prvomajskimi počitnicami sem bila namreč v tujini. Najprej je bila ideja, da bi tam poiskala zdravnika, ki bi mi jih odstranil, ali pa da bi šive kar pustila in jih kasneje odstranila. Nazadnje smo prišli na to, da jih lahko odstranim kar sama oziroma s pomočjo kolegice.

Slika nekaj ur po posegu:

This slideshow requires JavaScript.

Stanje v nadaljnjih dneh in po odstranitvi šivov:

This slideshow requires JavaScript.

Po celjenju sem se odločila, da je najbolje, če se izreže celotna tetovaža, saj jasno razvidno, da je koža še vedno ziritirana in se lušči.

Druga seansa ni bila tako prijetna kot prva. Anestezija ni takoj prijela (morda jo je bilo premalo) in sem na začetku čutila ureze. Doktor je dodal še nekaj anestetika, kar je na koncu rezultiralo v mravljinčasti dlani in prstih naslednje 3 ure. Hkrati sem bila med postopkom malce bolj pozorna, predvsem na neprijeten občutek ob šivanju. Če ste kdaj šivali blago in želeli zategniti šiv, tako da se je blago malo dvignilo? No to. Troplastno šivanje in podkožni šivi, da bi zmanjšali brazgotino. V tej točki me brazgotina niti ne skrbi, rada bi le, da se zadevo temeljito odstrani. Kirurg se je pošalil, da bom sedaj imela brazgotinast srček. No, spomin bo vsekakor ostal, vendar me to ne moti. Zopet bo treba poseg narediti v dveh rundah, zaradi oblike.

This slideshow requires JavaScript.

Po odstranitvi šivov:

This slideshow requires JavaScript.

Tretji poseg je bil daljši, saj je bilo potrebno odstraniti oba loka in desno stran. Zaradi oblike tetovaže je bil doktor v dvomih ali je varno izpeljati poseg v enem kosu. ker je bil rez še enkrat daljši je bila tudi bolečina po tem, ko je anestetik popustil malce bolj intenzivna. Naslednji dan sem zapazila, da se mi je nad tetovažo pojavila oteklina, ki je drugi dan malce uplahnela. Čez 2 tedna odstranitev šivov in smo zaključili s sago. Pridno bo treba mazati s sredstvom za brazgotine in ščititi pred soncem. Ostala bo brazgotina v obliki tetovaže, ki jo po želji lahko kasneje obsevam z laserjem, da bo manj vidna, vendar me zaenkrat to ne skrbi. Važno mi je, da ni več območja z alergijo.

Med celjenjem in po odstranitvi šivov:

This slideshow requires JavaScript.

Zanimivo je, kako sta se brazgotini celili na precej različna načina. Prva (leva) brazgotina je iz nekega razloga hipertrofična, upam da ne zaradi premalo šivov.

Zdaj pa še nekaj mesecev skrivanja pred soncem in čimboljše nadaljnje celjenje.

6 thoughts on “Odstranjevanje tetovaže

  1. Pozdravljena Tinka! Na tvoj blog sem naletela med iskanjem kirurga, ki bi mi izrezal tetovažo. Zanima me, pri kom si bila na posegu? Koliko si zadevo plačala? Kakšna je brazgotina sedaj, po nekaj letih?
    Za odgovor se ti že vnaprej lepo zahvaljujem in te pozdravljam.

    K.M.

  2. Pingback: [Tattoo] Leto in pol kasneje | Tinka's Stuff

  3. Katja, zakaj se ne odločis z lasersko odstranjevanje? ne bo pustilo brazgotin, res da traja dlje časa, ampak mislim, da so rezultati boljši kot pri izrezu. LP

  4. Se stinjam z zgornjim komentarjem. Jaz sem se za izrez odločila po nasvetu dermatologa zaradi verjetnosti, da bi po tretmaju z laserjem alergen še vedno ostal v podkožju.

Leave a Reply

